Autor Wiadomość
Kamil13
PostWysłany: Sob 18:42, 24 Lis 2007    Temat postu:

Dzięki schumi, zedytuje to później. O tych kilku rzeczach podczas pisania zapomniałem Wink
schumi
PostWysłany: Sob 17:02, 24 Lis 2007    Temat postu:

Niby wszystko się zgadza, ale np. w spisie aut z gry brakuje Hondy NSX (różnych wersji), poza tym jest jeszcze jedno GTO LM Edition.
W opisie opcji kamery zapomniałeś dodać że ustawiając "chase view" - loose podczas cofania kamera obserwuje przód auta a w -normal obserwuje tył.
Kamil13
PostWysłany: Czw 13:38, 22 Lis 2007    Temat postu: Solucja do Gran Turismo 1

Witam!W tym poradniku chciałbym was wprowadzić w świat Gran Turismo krok po kroku.Ale po kolei.Zaczniemy od ustawienia parametrów kamery, dźwięku itd.itp.Więc w ekranie głównym wchodzimy w OPTIONS.

Configuration 1:
2 Player Battle:

-Laps - tutaj wybieramy ilość okrążeń jak ścigamy się np. z kolegą.Można ustawić minimum jedno okrążenie, lub maksymalnie trzydzieści (jak chcemy sobie urządzić coś w stylu Endurance Race:-).Jest też opcja FREE,czyli jazda bez końca.To tyle na ten temat.

-Tyre Damage,czyli zużycie opon.None - brak,Slow - jeśli ustawimy tą opcje,opony będą sie zużywały powoli,a Fast - szybko.

-Handicap - jeśli jest ustawione None,pierwszy i drugi gracz startują zaraz obok siebie,Low - drugi gracz jest za graczem pierwszym,a High tak samo,tylko że dalej.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Music/Sound Efects - tutaj na suwakach ustawiamy głośność muzyki i dźwięku,według uznania,np. ja miałem to i to na max.

-Dual Shock - tutaj włączamy lub wyłączamy wibracje na padzie (jak gramy na Playstation i posiadamy pad z Dual Shockiem).Dużo lepiej się gra z wibracjami,wtedy jak hamujemy np. to przynajmniej to czujemy.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Configuration 2:
-View Position - tutaj ustawiamy kamerę.Driver - kamera na zderzaku,Chase 1,czyli blisko za samochodem (jak blisko można ustawic w innych opcjach,o tym za chwilę),Chase 2 - za samochodem,dalej.

-Chase View - jak ktoś gra na kamerze sa samochodem (np.ja:-),to tutaj można ustawić jak kamera ma się zachowywać podczas skręcania.Normal - kamera,jeśli skręcamy normalnie lub driftujemy, lekko skręca za samochodem.Według mnie właśnie to ustawienie jest najlepsze.Loose - praktycznie cały czas widzimy tył samochodu.Tight - podobnie,jak poprzednio.

-Course Map - tu wybieramy,czy chcemy widzieć mapkę czy nie.

-View Angle - jak daleko/blisko ma być kamera.Narrow - najbliżej,Normal - Normalnie,Wide - daleko.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Configuration 3:
-Tutaj zmienia się konfigurację sterowania.Moim zdaniem nie trzeba nic zmieniać,ja zawsze jeździłem na domyślnych ustawieniach.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Analog Setting:

-Tutaj ustawia się sterowanie na gałkach analogowych.Jeśli chcecie jeździć na gałkach,musicie nacisnąć odpowiedni przycisk na padzie i je skonfigurować.Osobiście dla mnie lepiej się jeździło normalnie,bez gałek.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Music:

-Tu można zobaczyć Soundtrack w GT1.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Teraz przejdziemy do tytułowego trybu gry - GRAN TURISMO.
Kupno auta:
To do was zależy,jakie auto weźmiecie na początek gry.Macie wybór - możecie kupić i słabe auto z napędem na przednie koła,albo 240-konnego potwora z napędem na tył.Oto spis aut,jakie możecie zakupić w pierwszy dzień gry (do 10.000 Cr),wszystkie używane:
-Mazda RX-7 FC GT-X
-Mazda Eunos Roadster (różne wersje dostępne)
-Toyota Supra 3.0 GT Limited
-Toyota Corolla Levin 1600GT Apex
-Toyota Sprinter Trueno GT Apex
-Mitsubishi Mirage 3Door Cyborg-R
-Mitsubishi GTO '92
-Honda CRX DelSol (różne wersje)
-Honda Prelude (różne wersje)
-Honda Civic SiR II
-Nissan Silvia (dużo różnych wersji)
-Nissan Primera 2.0Te
-Nissan Skyline R32 GTS 25 TypeS.
A jakie auta możecie kupić np. po zrobieniu licencji,to już musicie zobaczyc sami:-)Podpowiem wam,że ja osobiście po zrobieniu licencji A kupiłem autko o nazwie Mazda Eunos Cosmo 13B Type-S CCS,które w pierwszy dzień kosztuje 15.910 Cr,a ja znalazłem okazję za 9 z haczykiem,hehe.Po prostu trzeba szukać okazji - tak jak w realu.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tuning:
Oczywiście po kupnie auta nie zostawimy go seryjnego:-)Tuning w tej grze jest po prostu powalający.Można kupić części i ustawić autko.Niekiedy auta po tuningu są 3x mocniejsze.Tuning w grze został podzielony na kilkadziesiąt części,opiszę je teraz.
-Mufler - w tej kategorii możecie kupić wydech i filtr powietrza.Przyrost mocy jest całkiem niezły jak na tą cenę.
-Brake - tu znajdują się sportowe hamulce i kontroler balansu,po jego kupnie możemy ustawić,czy bardziej mają hamować przednie hamulce czy raczej tylnie.Po kupnie rzeczy z tej kategorii auto nie będzie mocniejsze,ale będzie poprawa w jego prowadzeniu.
-Engine - tutaj tuningujemy silnik.Nie będe tego opisywał,bo chyba każdy wie o co chodzi:-)
-Mission - tu kupujemu m.in. skrzynię biegów.Jeśli ją kupimy,będziemy mogli wydłużać i skracać biegi.
-Turbo,czyli turbosprężarka i Intercooler.Przyrost mocy w niektórych autach jest ogromny,ale też niekiedy turbosprężarka kosztuje grubo tyle,co nowe auto w grze:-)
-Suspension - zawieszenie.Chyba nikt sobie nie wyobraża auta o mocy 900koni i seryjnym zawieszeniem.Więc jeśli chcecie autko przerobić "na max",to zawieszenie obowiązkowe.
-Tyre (opony) - jęsli chcecie poprawić prowadzenie samochodu zaraz na początku tuningu,to opony to najlepsza opcja.Najlepiej prowadzą się opony SOFT,ale mają najmniejszą trwałośc.Hard za to odwrotnie.
-Others (pozostałe),weight reduction to redukcja wagi,niektóre auta muszą "schudnąć",np GTO,które waży 1710 kg.A racing modification to modyfikacje wyścigowe,dzięki nim auto zyskuje np. nowe spojlery.A i wygląd niekiedy dużo lepszy;-).Teraz czas na ustawienia samochodu (robi się to w menu przed wyścigiem).Można tam ustawić m in. wysokość zawieszenia,długość biegów,docisk samochodu do nawierzchi itd itp.Nie będe tego opisywał,samemu jak sie dojdzie to jest większa satysfakcja;-)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Licencje:
Licencje wyścigowe są obowiązkowe,jeśli chcemy startować w wyścigach.Na początku jest do zrobienia licencja B,która upoważnia do startu w wyścigach najsłabszej rangi.Licencja A to już trochę wyższa liga,a AI jest najwyższa.Nie będe opisywał licencji,ale dam parę rad:
-DAWAJ Z SIEBIE WSZYSTKO.Żeby osiągnąć i zaliczyć test musisz jechać szybko i zdecydowanie.Nie możesz wjechać na pobocze,bo wtedy nie zaliczysz.
-Jeśli ci się nie udaje,próbuj do skutku.Niektóre licencje trzeba ćwiczyć godzinę nawet.
-Jeśli wogóle ci się nie udaje,spróbuj jechać innym stylem.
-Jak już kompletnie nic nie wychodzi,spróbuj zmienić kamerę na tą na zderzaku.To niekiedy naprawdę pomaga!!!
-Najlepiej zrobić wszystkie za jednym razem,bo nie ma sensu do nich wracać.
-Jeśli zaliczysz wszystkie B,A,lub AI na złoto,dostaniesz auto,w dalszej liście pisze,jakie.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Przechodzimy do wyścigów.Jeśli zaliczyłeś licencje,możesz startować.Poniżej spis wyścigów (endurance później) i przykładowe auta,którymi można to zaliczyć i oczywiście wymagania co do auta:

-Sunday Cup,czyli jeden z najłatwiejszych turniejów.Zaraz na początku gry warto przejechać go kilka razy,żeby zarobić trochę kasy.Wymagana jest zaliczona licencja B.Przykładowe auto - praktycznie każde w grze.Można startować Race Carem.

-Clubman Cup - to już trochę wyższa liga jak Sunday Cup.Wymagana jest licencja A,można startować Race Carem.Proponowany samochód - Mazda Demio A-Spec po tuningu.

-GT Cup - już można powiedzieć wysoka liga.Auto o mocy 500koni i powyżej to tutaj norma.Licencja A jest wymagana.Proponowany samochód - jest takich aut dużo,ale ja dam parę przykładów.Oto one - Mazda Eunos Cosmo 13B po tuningu,Nissan Skyline po tuningu,Mitsubishi GTO po tuningu,Dodge Viper po tuningu.

-GT World Cup - praktycznie główny wyścig w GranTurismo.Tu już trzeba mieć mocne auto,wymagana jest licencja A-International.Polecam auta czysto wyścigowe - Castrol Supra GT,Toyota Chaser LM Edition lub Honda NSX po MAX tuningu.

-FF Challenge,czyli wyścig aut z napędem na przednie koła,czyli takie jest wymagane.Trzeba mieć licencję B.Proponowane auto - Mazda Demio A-Spec (po tuningu oczywiście).

-FR Challenge - podobnie,jak poprzednio,ale tu ścigają się auta z napędem na tył.Licencja B.Autko dowolne,ale z tylnim napędem i powyżej 300 koni mechanicznych, powinno wystarczyć.

-4WD Challenge - autko wymagane z napędem na cztery koła.Licencja B.Proponowane auto - np.Subaru Impreza po lekkim tuningu.

-Lighweight Sports Battle Challenge - tu musimy mieć autko lekkie,około 900kg.Licencja B jest wymagana.Proponowane auto to Mazda Demio A-Spec(po tuningu).

-US vs. Japan - wyścig aut Amerykańskich i Japońskich,wymagana jest licencja A.Proponowane przeze mnie autko to Chevrolet Camaro Z28 30th Aniversary,po maksymalnym tuningu.

-UK vs. Japan - to samo,tylko auta Angielskie kontra Japońskie.Proponowane auto - Mitsubishi FTO LM Edition,Toyota Chaser LM Edition.

-UK vs. Us - tu wyścig aut Angielskich i Amerykańskich.Licencja A.Proponowane auto to Chevrolet Camaro Z28 30th Aniversary,po max tuningu.

-Megaspeed Cup - tu auto musi być PIEKIELNIE mocne.Licencja A.Proponowane auto to Mitsubishi FTO LM Edition (może być trudno),lub Mitsubishi GTO, po tuningu.

-Normal Car World Speed Contest - niech nie zmylą cię pozory (Skyline i NSX na obrazku).Tak naprawdę tymi autami nie wygrasz.TVR Cerbera to absolutne minimum.Jeśli jesteś słaby w te klocki,to zalicz ten turniej Dodge Viperem GTS.Licencja A.Auto MUSI BYĆ SERYJNE!!!

-Hard-Tuned Car Speed Contest - licencja A INTERNATIONAL.Autko o mocy 700 koni to minimum.AUTKO NIE MOŻE MIEĆ RACING MODIFICATION!!!Proponowane auta - Toyota Supra RZ, po tuningu oczywiście.

-Po zaliczeniu GT WORLD CUP jest dostępny też tryb GT HiFi,w którym jedziemy Time Trial w wyższej rozdziałce.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Endurance Races:
Rady:
-W grze są trzy wyścigi długodystansowe.W dwóch auto może być wyścigowe,w jednym nie.Oto rady:

-W tych wyścigach, w których mogą brać udział wyścigowe bryki,proponuję startować Mitsubishi FTO LM Edition.Auto nie jest nadsterowne,jest szybkie i prowadzi się jak Gokart.

-Jeśli masz zjechane opony,koniecznie wjedź do pit-u.Czasy za zjeżdzonych oponach mogą być gorsze nawet o 15 sek.!!!

-Jeśli przeciwnik cię prześcignie, nie przejmuj się.Dogonisz go!To nie jest trudne.

-Jako,że w grze są tylko trzy takie wyścigi,nie będe ich opisywał.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Spis aut za wygrane w wyścigach i licencjach:

-Sunday Cup : Mazda Demio A-Spec

-Clubman Cup : Chevrolet Camaro Z28 30th Anniversary Edition

-Gran Turismo Cup : Toyota Chaser LM Edition

-Gran Turismo World Cup : brak; Gran Turismo HI FI odblokowane!

-FF Challenge : Honda CRX '91; Toyota Celica SSII

-FR Challenge : Nissan Sileighty; Nissan Silvia 1800 Q's

-4WD Challenge : Mitsubishi Lancer EVO IV GSR; Subaru Alcyone SVX S4

-Lightweight Battle Stage : Honda Civic Type R; Mazda MX-5

-US - Japan Sports Car Champ. : Mitsubishi FTO LM; Dodge Viper GTS-R

-Anglo - Japanese Sports Car Champ. : Honda CRX Del Sol LM; TVR Cerbera LM Edition

-Anglo - American Sports Car Champ. : Mazda RX-7 A-Spec LM Edition; Dodge Concept Car (R tuned)

-Megaspeed Cup : Toyota Soarer 2.5 GT-T VVT-I; Aston Martin DB7 Coupe

-Normal Car World Speed Contest : Subaru Impreza Sedan WRX STi Ver. III; Toyota Supra RZ

-Hard-Tuned Car Speed Contest : Toyota AE86 Sprinter Trueno GT APEX; Nissan Skyline GT-R (R32)

-Grand Valley 300km Endurance Race : Toyota Castrol Supra GT

-SSR11 All Night Endurance Race I : Nissan Silvia LM Edition (S14)

-SSR11 All Night Endurance Race II : Nismo GT-R LM Edition (R33)

-B (Wszystkie złota) : Dodge Concept Car (stock)

-A (Wszystkie złota) : TRD 3000 GT

-IA (Wszystkie złota) : Nismo 400R (R33)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Spis wszystkich aut w grze:
Aston Martin
Aston Martin DB7 Coupe
Aston Martin DB7 Volante

Chevrolet
Chevrolet Camaro Z28
Chevrolet Camaro Z28 30th Anniversary
Chevrolet Corvette '96 Coupe
Chevrolet Corvette '96 Grand Sport

Dodge
Dodge Concept Car
Dodge Viper RT/10
Dodge Viper GTS
Dodge Concept Car
Dodge Viper GTS-R

Honda
Honda del Sol '93 S
Honda del Sol '93 Si
Honda Civic '91 CR-X Si
Honda CR-X EF-8 Si-R
Honda Civic '93 Sedan Honda Civic '93 3Door Si
Honda Prelude '93 Si
Honda Prelude '94 VTEC
Honda Civic Sedan
Honda Civic 3Door
Honda Civic (Racer)
Honda EK Civic Type R
Honda Accord Sedan
Honda Accord Wagon
Honda Prelude
Honda Prelude Type SH
Honda del Sol LM Edition

Mazda
Mazda Demio LX G Package
Mazda Demio GL
Mazda Demio GL-X
Mazda Demio A spec
Mazda Lantis Coupe 2000 Type R
Mazda Eunos Roadster '89 Normal
Mazda Eunos Roadster '90 V-Special
Mazda Eunos Roadster '92 S-Special
Mazda Eunos Roadster Normal
Mazda Eunos Roadster S-Special
Mazda Eunos Roadster V-Special
Mazda Eunos Roadster
Mazda FC Savanna RX-7 GT-X
Mazda FC Savanna RX-7 Efini III
Mazda Eunos Cosmo 13B Type S CCS
Mazda Eunos Cosmo 20B Type E CCS
Mazda FD Efini RX-7 '91 Type R
Mazda FD Efini RX-7 Touring X
Mazda FD Efini RX-7 Type RB
Mazda FD Efini RX-7 Type RZ
Mazda FD Efini RX-7 A spec
Mazda RX-7 LM Edition
Mazda RX-7 A spec LM Edition

Mitsubishi
Mitsubishi Galant VR-G Touring
Mitsubishi Mirage '92 Cyborg R
Mitsubishi Mirage Asti RX
Mitsubishi FTO '94 GR
Mitsubishi FTO GR
Mitsubishi FTO '94 GPX
Mitsubishi FTO GPX
Mitsubishi FTO GP Version R
Mitsubishi Eclipse GT
Mitsubishi Lancer EvolutionIII GSR
Mitsubishi Lancer EvolutionIV GSR
Mitsubishi Galant VR-4
Mitsubishi GTO '92
Mitsubishi GTO '95 SR
Mitsubishi GTO SR
Mitsubishi GTO '92 Twin Turbo
Mitsubishi GTO '95 Twin Turbo
Mitsubishi GTO Twin Turbo
Mitsubishi GTO '95 MR
Mitsubishi GTO LM Edition
Mitsubishi FTO LM Edition

Nissan
Nissan Primera '90 2.0Te
Nissan Primera '95 2.0Te
Nissan S13 Silvia '88 Q's
Nissan S13 Silvia Q's 1800cc
Nissan S13 Silvia '91 Q's 2000cc
Nissan S13 Silvia '88 K's 1800cc
Nissan S13 Silvia '91 K's 2000cc
Nissan Sil Eighty
Nissan 180SX Type S
Nissan 180SX '94 Type X
Nissan 180SX Type X
Nissan S14 Silvia '95 Q's
NissanS14 Silvia Q's
Nissan S14 Silvia '95 K's
Nissan S14 Silvia K's
Nissan R32 Skyline GTS25 Type S
Nissan R32 Skyline GTS-t Type M
Nissan R32 Skyline GTS-4
Nissan R33 Skyline GTS25t Type M
Nissan Fairlady Z Version S 2by2
Nissan Fairlady Z Version S 2seater
Nissan Fairlady Z TwinTurbo 2by2
Nissan Fairlady Z TwinTurbo 2seater
Nissan Pulsar '91 GTi-R
Nissan R32 Skyline '89 GT-R
Nissan R32 Skyline '91 GT-R
Nissan R32 Skyline GT-R Vspec
Nissan R32 Skyline GT-R Vspec II
Nissan R32 Skyline GT-R Nismo
Nissan R33 Skyline '95 GT-R
Nissan R33 Skyline GT-R
Nissan R33 Skyline '95 GT-R Vspec
Nissan R33 Skyline GT-R Vspec
Nissan Nismo GT-R LM
Nissan Nismo 400R
Nissan Nismo GT-R LM
Nissan S14 Silvia LM Edition

Subaru
Subaru Alcyone SVX Version L
Subaru Alcyone SVX S4
Subaru Legacy '93 Touring Wagon GT
Subaru Legacy Touring Wagon GT-B
Subaru Legacy '93 Touring Sport RS
Subaru Legacy Touring Sedan RS
Subaru Impreza '94 Wagon WRX
Subaru Impreza '95 Wagon WRX-STi ver.II
Subaru Impreza '96 Wagon WRX
Subaru Impreza '96 Wagon WRX-STi ver.III
Subaru Impreza '94 Sedan WRX
Subaru Impreza '95 Sedan WRX-STi ver.II
Subaru Impreza '96 Sedan WRX
Subaru Impreza '96 Sedan WRX-STi ver.III
Subaru Impreza WRX-STi Type R
Subaru Impreza Rally Edition

Toyota
Toyota Starlet Glanza V
Toyota AE86 Corolla Levin GT-APEX
Toyota AE86 Sprinter Trueno GT-APEX
Toyota AE86 Sprinter Trueno GT-APEX
Toyota Corolla Levin BZ-G
Toyota Sprinter Trueno BZ-G
Toyota Corona Exiv 200GT
Toyota Celica SS-II
Toyota MR2 G-Limited
Toyota MR2 GT-S
Toyota Celica GT-Four
Toyota Mark II '92 Tourer S
Toyota Mark II '92 Tourer V
Toyota MA70 Supra GT Turbo Limited
Toyota JZA70 Supra Twin Turbo-R
Toyota Chaser Tourer S
Toyota Chaser Tourer V
Toyota Soarer '95 2.5GT-T
Toyota Soarer 2.5GT-T VVT-i
Toyota Supra '95 SZ-R
Toyota Supra SZ-R
Toyota Supra '95 RZ
Toyota Supra RZ
Toyota TRD 3000GT
Toyota Castrol Supra GT
Toyota Chaser LM Edition

TVR
TVR Griffith 4.0
TVR Griffith 500
TVR Cerbera
TVR Cerbera LM Edition
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Spis torów:
Trasy:

* High Speed Ring
* Trial Mountain
* Grand Valley -East Section
* Clubman Stage Route 5 - oraz w wersji HiFi
* Autumn Ring
* Deep Forest
* Special Stage R5 - oraz w wersji Hi-Fi
* Grand Valley
* Special Stage R11 - oraz w wersji Hi-Fi
* Autumn Mini
* Test Course

Trasy w wersji wstecznej:

* High Speed Ring II
* Autumn Mini II
* Grand Valley - East Section II
* Clubman Stage Route 5 II
* Trial Mountain II
* Autumn Ring II
* Deep Forest II
* Special Stage R5 II
* Grand Valley II
* Special Stage R11 II

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group